De weblog van:

Mijn foto
Leiden, Netherlands
Kunstschilder, graficus, beeldhouwer, bassist

donderdag, februari 23, 2006

foto-shoot

Rob O was in mijn atelier. Hij werkt aan foto-boek. En ik kom er ook in. Da's mooi. De jongens had ik naar buiten gebonjourd met een kapot croquetspel. "Ga maar buiten kleumen, mannen!"
Braaf druipen ze af.
Het wordt een heel gesleep. Voor de foto moet het halve atelier verbouwd worden, maar het is inderdaad beter zo. De compositie van mijn Lijn 2 blijkt naadloos aan te sluiten op die van de metselloods. Dat heeft Rob heel goed gezien. Hij componeert zoiets als een schilder. Maakt eerst een grisaille in polaroid. Schuift met contrasten en doet mij kunstig een voetje verschuiven voor de ideale pose.
Een tapijt van Insteek-latjesop de voorgrond, leek ons een goede regie vondst. Als de lampen goed staan en de compositie is er wel zo'n beetjeis , is het tijd om te spelen met wat we hebben. De verkleumde jongens bemoeien zich er ook mee. Ze mogen, onder belofte van een krentenbol en donut meekijken. Lars en Siemen figureren in de laatste shoots. Marc krijgt ook een rolletje.
Een vakman.