De weblog van:

Mijn foto
Leiden, Netherlands
Kunstschilder, graficus, beeldhouwer, bassist

woensdag, januari 11, 2006

Noodzaak

Noodzaak. Daar gaat het om.
Geen doek mag voor niets gemaakt worden, niet voor de leuk. Dat moet afgelopen zijn. Elke toets, elke laag, elk contrast, elke centimeter moet een zekere noodzaak hebben, een functie in het geheel.
Klanten zijn er niet vandaag. Ze zijn verplicht in conclaaf. Niets aan te doen.
Dan maar doorwerken in de baas z'n tijd. Ik neem ter hand wat een zeker Henk had opgestart, een van de eerste lessen. Hij is al weer verdwenen. Kreeg een baantje, een leven. Ze komen en gaan, die jongens.
Ik herontdek de combinatie van ultra-marijn met goedkope (Amsterdam) sienna ongebrand, en dan met veel medium glaceren. zelfs het straland cobalt knapt er enorm van op.
Het ding is ongeveer af. Nu voor 99% mijn werk, maar is het nu ook mijn werk?.....
n lijn 2 studeer ik verder op het interieur van lijn 2, een project wat maar heel langzaam vordert.
De spanning van het doek is eindelijk goed. Na langdurig nalijmen (aan de achterkant).
Ik ben nog niet toegekomen aan het scoren van een goed caputre voor Weer niks. Die zoek ik vanmiddag wel.

Geen opmerkingen: