De weblog van:

Mijn foto
Leiden, Netherlands
Kunstschilder, graficus, beeldhouwer, bassist

vrijdag, december 30, 2005

lijn2, wat er nog absoluut moet


LIJN TWEE, Wat er nog absoluut moet gebeuren.
Niet veel meer kunnen doen dan wat schetsen van reizigers voor het grote doek dat Lijn twee gaat heten. Het interieur van het type tram waar ik elke dinsdag in vertoef heb ik gelukkig ergens op een site van tram-liefhebbers kunnen vinden. Er is alweer een nieuw type in gebruik, maar ik wil vooral dit oudere type gebruiken. Zo'n ding in twee delen waar je in het midden op zo'n draaischijf belandt als je daar staat. ik wil ook de buitenwereld schilderen waar ze doorheen rijden. fietsers, ander verkeer, ik zie wel.

Ik ben er in geslaagd het linnen van M aan elkaar te zetten en zo op te spannen op groot formaat, zo ongeveer twee bij drie meter.
Nu voort met de studies en dan maar eens nalijmen met Acryl. gaat goed komen met die spanning.

Geen opmerkingen: