De weblog van:

Mijn foto
Leiden, Netherlands
Kunstschilder, graficus, beeldhouwer, bassist

donderdag, januari 26, 2006

zadel van Henk B.

Op herhaald verzoek verschijn ik om 11.00 in het Scheltema-gebouw. Ik moet iets langsbrengen. Ik heb het zadel van Henk bij me. Leidse kunsenaars zijn uitgenodigd om een verzameld object uit het atelier dat op een of andere manier een inspiratie was voor het werk, daar tentoon te stellen. As always: het is in het kader van het uitgemolken Rembrandtjaar. Dus dat doen we dan maar weer...
Als beloning mag ik van mezelf bij de Slegte een boekje uitzoeken. Pottenbakken als hobby. Dat nou ook weer niet, maar ik had leeuw beloofd me eens te orienteren op keramiek, en voor vijf euro kan je niet veel miskopen.
Er is iets met keramiek. Op het web kom je een leger aan Raku-stokende tuttenbellen tegen, waar ik niets mee te maken wil hebben. Vrolijke kommen, vazen voor tulpen. Voor je het weet sta je in het pompje. Dames met ovens. wegblijven.
De enige vent die iets serieus met keramiek doet is Stier, die zou me in een middag kunnen bijscholen. Dat stel ik nog even uit. Ligt gevoelig, nog steeds. Dinsdag eerst maar eens een eerste biscuitbrand proberen.
Die avond kleumen ik en A ons door de avond. Gelukkig is het bier lauw.
Het gaat maar heel langzaam, hooguit drie lagen op een avond, we zitten nu op 40 centimeter. Maar we houden vol. continuiteit is nu het belangrijkste.



Geen opmerkingen: