De weblog van:

Mijn foto
Leiden, Netherlands
Kunstschilder, graficus, beeldhouwer, bassist

zondag, januari 01, 2006

Oudjaarsnacht

Ik ben op een feest in een opengewerkt pand. Zoiets als het blok bij eerste oplevering maar dan ingericht voor een party. De afvoer loost uit het raam, de plee's zijn bouwvakboxen buiten (nu vol) De bar is opgetrokken uit sloophout. Geert draait.
Mooi. Dus dat is housen en dan langzaam terug afzakken naar de jaren 70.
Het publiek is ook van die generatie, meent vriend G (de astronoom) met wie ik er ben.
Mar brengt S mee, want C is er ook. Vreemde ervaring: dronken meedeinen met je eigen nageslacht.
Na Dexys midnightrunners valt de stroom uit. Enige verwarring ontstaat. Drukte bij de wc's en de bar (die nog werkt), en dan: haastig gezoek naar stoppen.
De menigte in het donker besluit tot Hey jude. Het houdt minuten aan. Bijzondere sfeer.
Later nog eens. Wordt weer hersteld, en dan besluit ik dat ik te oud wordt om te blijven tot de ochtend.
Pissen en dan wegwezen.

Geen opmerkingen: