De weblog van:

Mijn foto
Leiden, Netherlands
Kunstschilder, graficus, beeldhouwer, bassist

donderdag, februari 16, 2006

Gluren naar HKO


Ik kon op bezoek bij een verzamelaar. Hoe wordt je dat vraag ik me af. Daar rol je in begrijp ik. Of je wordt gebeld dat er weer een te koop is: een HKO (Harm Kamerlingh Omnes). En voor je het weet ben je er dan een. En dat weet Christies dan ook.
Ik werd langs de topstukken geleid. En er hing voor een vermogen... Verrukkelijke schilderijen. Niet alles, maar toch. Je zou ze maar hebben.
Ik had er 1 zien hangen achter de balie. Zomaar in het wild. Dat is gaaf, dacht toen nog. Dus had ik gemaild. En ik kon komen. Nog even en ik hang er zelf.
Ze liet ze zien als toonde ze haar kinderen. En zo hoort het ook. Dat moet bij verzamelaars. Je kinderen moet je in de buurt hebben, en af en toe even liefdevol naar gluren.