De weblog van:

Mijn foto
Leiden, Netherlands
Kunstschilder, graficus, beeldhouwer, bassist

dinsdag, december 27, 2005

er is 1 onderwerp: de schilderkunst.

Vanmorgen te laat, nu weer te vroeg. Tussendoor naar t atelier. De beenderlijm die ik vanmiddag heb opgebracht meurt als een slachthuis, en blijkt aan de vette kant. Maar 't komt goed. Spanning is okay. Druipers bevallen me minder. Overkomelijk.
Ik zoek naar een geschikte glaceer-tube voor leerling R op 't filiaal, die nog bruin en wit gedaan heeft met de jongens van Donker (vermoed ik). Zal wel pruisisch blauw worden. Winsor-blauw zou beter zijn, maar kom er maar eens om.
De zeester. Hij moet verschijnen voor de rechtbank en is daarom niet normaal aanspreekbaar. Zelfs onder die spanning presteert hij als gewoonlijk. Zijn ding moet goed worden; ik zet persoonlijk hoog in.
s'avonds lessen voor J. Er is 1 onderwerp.: de schilderkunst.
We bespreken drie werken. Er is de remake van de zoveelste masker-parade en een verrassend licht opgzette boxing-scene (bijna Bonnard), die veelblovend van toets is, maar waarbij J dreigt te verstrikken in anatomie en teveel kwijt wil in 1 doek. Voort!

Geen opmerkingen: