De weblog van:

Mijn foto
Leiden, Netherlands
Kunstschilder, graficus, beeldhouwer, bassist

zaterdag, april 15, 2006

Guernica

We waren even in Schiedam. Dat is een goede stad. Ik wil daar best wonen.
SMS (stedelijk museum Schiedam) is opnieuw geopend. Dan zijn ze altijd blij met jong publiek, dus had ik mijn jongens meegenomen. Ze werden gelijmd met een button en een kleurplaat. Altijd goed. Maar ze vonden het ook nog echt leuk. Eerlijk is eerlijk.
Op een gegeven moment zaten ze daar met Mar alledrie braafjes naar een een loodzware jaren zestig-documentaire film te kijken over de Guernica. Zie dat nou zitten, dacht ik tevreden. dat is pas culturele opvoeding. Niet in de strotjes duwen, maar gewoon veel aanbieden. Nee: meenemen, gewoon alleen maar meenemen. Dan gaat het vanzelf. En volgende week naar Ice-age 2 natuurlijk. Ook heel belangrijk.