De weblog van:

Mijn foto
Leiden, Netherlands
Kunstschilder, graficus, beeldhouwer, bassist

donderdag, februari 09, 2012

Kouwe klauwen bij ijsclub Oegstgeest

Net als ik de eerste houtskool op het doek wil zetten, komt de ijsmeester mij uitnodigen om meer op de ijsbaan te komen staan. Een goed idee van hem, want nu heb ik uitzicht op de houten keet en tegelijk op kasteel Poelgeest. Dit baantje ligt er al 150 jaar, verneem ik. dus een historische plek.
Het wordt steeds drukker. Massa's kinderen om mij heen en ijdele vaders die er graag flitsend op willen. Geen probleem.
Meestal doe ik de handschoenen uit, want de motoriek lijdt eronder, maar ik krijg wel ontzettend kouwe klauwen zo... Warme koffie helpt zelfs niet meer. Als de onderschildering er ongeveer op staat, klap ik de ezel weer in en strompel door de sneeuw huiswaarts. Daar brandt de kachel. Morgen weer zelf schaatsen.


Geen opmerkingen: